ON LINE KNJIŽARA

7. 6. 2018.

JELENINI SNOVI

Neka, ne bih je ja budila iako je naziv knjige Jelene Ćuslović "Snovi za budne". Ova zbirka pripovedaka je ulovila moju pažnju odmah nakon Besanih jer sam i sama fascinirana fenomenom sna i oni su me inspirisali da pišem. Želim samo neke od utisaka da podelim sa vama, bez prepričavanja, analize i defilea činjenica. Za mene je ovde jedina važna činjenica da knjige biraju ljude. Tako je ova zbirka pripovedaka izabrala mene.

Priče o ljubavi treba pisati ljubativom, izmišljenim padežom jednog od Jeleninih junaka. Svaki pokušaj opisa postojećim rečima bio bi loša kopija ljubavi. Zato Jelena, kao malo koji umetnik prolećem slika te osećaje. Njeni izrazi su direktan prenos čarolije i poverovaćete u to!

Likovi se često vole na daljinu, prećutno, gestovima ili izmedju redova. Nedorečenost je mnogo sadržajnija od svega empirijskog. Mistika reči, neobičnih poruka  koje povezuju ljude , njihove snove ili njihove senke, veoma su prisutni u ovoj zbirci. Iskrenost, čežnja, vrednost poklanjanja pažnje, osobenost u svakom detalju i izgradnja osobenog zajedničkog sveta... Svest o drugome u svemu što nas okružuje i ljubav koja sazreva, pa se posrebri i popije do dna... Izdvajam citate iz knjige "Snovi za budne" koji će mi zauvek ostati na koži kao istovetni mladeži na razdvojenim blizancima:
- Premda su se budni po svemu razlikovali, u snovima se dešavalo da se sretnu, da istovetni san sanjaju. Tako su se i upoznali, u istom su snu bili.
-Vera bi verovala da onaj koji umire u snu u snovima i ostaje.

Samo još nešto da vam šapnem. Ne znam da li je dragocenija Jelenina umetnost ili privilegija njenog prisustva. Da je nisam upoznala ne bih verovala da postoje čak dva sunca i da su zelenkaste boje kao njene oči, niti bih verovala da osmeh osobe koju prvi put vidiš može delovati kao eliksir i biti nezaborav.

1 коментар:

POPULIARTI, umeće naroda

Dragi prijatelji, Dozvolite da se predstavimo. Prenosim vam predivne utiske sa prvog upisa u udruženje kreativaca POPULIARTI. Udruženje je...